Monday, October 12, 2009

After a long break...

Lama tak update blog nih. Banyak benda nak tulis, tapi stuck. Biasanya kalau tengah happy sangat or sebak sangat, memang akan stuck. Tiba2 jadi blur tak tahu nak pilih words yang sesuai untuk diekspresikan. In this case, maybe sbb happy sangat kot.

Lepas seminggu berhari raya dengan family, start keje balik. Time to celebrate dengan kawan2 kat sini pulak. Memang enjoy raya to the fullest lah! Open houses, food... heaven! :) And, tak lupa jugak sambung berpuasa enam. Barulah rasa the real happiness... aite?

And, alhamdulillah... dalam bulan kemenangan nih jugak terpilih untuk attend training MCB KL 07 ~ sabuk kuning dan hijau ESQ 165. Seronok sangat dan amat terkesan. Dapat banyak ilmu, insyaALLAH akan dimanfaatkan... :)


Masa training, ada rahsia yang selama nih terpendam dalam hati dengan seikhlasnya dirungkai pada seseorang. Actually, rahsia tu tak selalu difikirkan. Tapi, tak dinafikan kadang2 benda tu pop up in mind. Cuma, bila trainer ajukan persoalan ~ apa ujian2 hidup yang dirasakan berat dalam hidup, dalam banyak2 hal, sincerely hati tergerak untuk menuliskan hal yang satu itu. Then, masa sharing dengan partner, memang tak habis air mata yang keluar. Tapi, lepas tu rasa lega sangat.


Sekarang baru sedar, maybe rasa sakit tu yang membuatkan hati jadi berat, atau maybe jadi kotor. Dah cukup lama rupanya rasa negatif tu bersarang dalam hati. And, semalam masa untuk melepaskannya. Syukur, I did it! Tapi, itu baru satu ujian. The rest? I'll try to let it go, slowly. InsyaALLAH, tanpa pertolongan DIA pun mungkin tak sukses.

Selain tu, al-Fatihah buat semua mangsa gempa di Indonesia. Sesungguhnya peringatan ALLAH itu untuk kita semua ambil iktibar. Bukan hanya untuk bersimpati kepada mangsa tapi juga bersimpati pada diri kita sendiri. Lebih2 lagi sekiranya kita tidak mampu membuka mata hati kita atas peringatan yang telah jelas disebutkan melalui kalamNYA. Mudah2an kita semua tetap dilimpahi rahmatNYA. Ameen.

MCB KL angkatan 07 - MATRADE
10-11 Oktober 2009

No comments: